Jump to content

Electricimage Animation System 6.6 ya en beta

Juan
 Share

Recommended Posts

Los que tenían el Dongle USB antiguo no tendrán más remedio que cambiarlo por el modelo "Duo", por cierto (los suministradores no van a hacer el correspondiente gestor UB). Mejoras gordas de velocidad. La actualización saldrá por unas 13.000 pelas.

"...We are excited to announce the near completion of the highly anticipated EIAS 6.6. The transition to Universal Binary was a major undertaking and the new version will be packaged and prepared for shipping before 2007. The revised EIAS features breathtaking speed enhancements compliant with the new Macintosh Intel computers. For example a simple test rendering with RT reflections and RT transparency on Dual G5 2 Ghz with 512mb assigned to one camera took 4 minutes and 8 seconds. The same simple rendering on a MacPro 2.6 Ghz Xeon with 512mb of memory took 2 minutes 28 seconds. This is a remarkable 40% speed improvement. If time is essential for you, this is a simply an upgrade you can't miss!

How could EIAS v6.6 UB be better than v6.5? A simple 40% increase in render speed! Wow.

--Tomas Egger

EIAS v6.6 will be introduced at only $99 for current v6.5 owners. Users that do not have a "Duo" key will be required to perform a key/dongle upgrade to run EIAS v6.6 on new Intel Macintosh Computers. Our key vendor has chosen not to write drivers for the older keys on the new Intel platform..."

Un detalle importante: los "shaders" y módulos de versiones anteriores no funcionarán en EIAS 6.6, ni siquiera en Macs PowerPC, así que quienes dependan de shaders de terceros habrán de esperar a que los adapten

.."Shaders/plugins written for Mac EIAS 6.5 will not work in 6.6 on either computer. Updated shaders/plugins come with 6.6. A new developer kit is almost complete that makes the transition from PPC to MacTel very easy for 3rd party developers..."

Aparte, la compañía ha decidido algunos cambios de organización para recuperar terreno, incorporando a conocidos protagonistas de la comunidad EIAS. Veremos qué pasa :):

"...EI Technology Group Names 12 Individuals to Advisory Counsel.

Twelve individuals have been named to the Advisory Counsel of EI Technology Group. This group of leaders in their respective fields of design, investing and sales have made a personal and professional commitment to the resurrection of EITG in the 3D design marketplace. The EI Advisory Counsel is currently offering both direction and guidance in EITG's development, marketing, and sales efforts. This direct involvement will offer a more cohesive line of communication between the corporation and user base. The counsel has the ability to directly influence the development of software, vision of marketing efforts, as well as pricing and positioning of products. This type of close collaboration will result in a more democratic business process. Here are few of the new members: Ian Waters, Blair Burtan, Tomas Egger, Robert Staehle, Brian Pohl, Uwe Kerpen, Jens Moller, and Stephane Crouzet..."

Edited by Juan

ATENCION: se está planteando la posibilidad de resucitar el desarrollo de Electricimage Modeler. Decid vuestra opinión en esta encuesta del foro de cgsociety:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=438936

1. Would you want a UB version of EIM?

2. What kind of upgrade price would you pay for it?

3. Would you want it offered standalone?

4. How much would you pay for a standalone version?

5. Should EI go with EIM or create something entirely new?

6. Due to the base differences between EIA and EIM and the way the two handle geometry, should EIM evolve into the next EIA? (In other words, should EIM eventually include next gen animation capabilities?)

7. Should EIM be capable of accessing Camera by itself?

Javi. Tiempo sin leerte en el CGSociety!

Félix!

Desgraciadamente, mi nivel de inglés (rallano en el 0) no está a la altura para sentirme cómodo en los foros.

A ver si después de las navidades veo (y veis) ya mi modelado humano acabado. Por lo demás no ando haciendo más que alguna mondongada semi-abstracta en el EIAS.

Que tal con tu "chica EIAS"?

Bueno os dejo alguna cosilla que estoy haciendo.

Un abrazo ;-)

eias1.jpg

eias2.jpg

eias3.jpg

Edited by javitxin

Javi.

Ese hombre se ve muy bien, bonitos volúmenes. Postea algo de frente cuando puedas... ¿SILO, verdad?

En cuanto al inglés, no te preocupes, que el mío es atroz. No tengo práctica escribiendo, aunque leo de corrido, así que -generalmente- me las veo moradas para explicar algo complicado. La chica Ei está un poco paralizada por ahora. Estoy haciendo un ¨villano gordo¨para un intento de animación cortita que tengo en mente. He puesto algunas imagenes en el WIP.

¿Como va la pintura?

Saludos

FelixCat

¿Como va la pintura?

Parada, parada, este mes me he dedicado a ganar dinero, con lo cual estoy como un puta en el ordenador.

Si es Silo, aunque me está tocando un poco las narices cuando uno (combino) objetos, y luego cuando uno la instancia espejo de la otra mitad del cuerpo. A ver cuando sacan la versión definitiva nueva del Silo y podemos trabajar en serio :-D

Un abracete

Javier