Jump to content

Grabadores Digitales de Imagen

Recommended Posts

BlackMagic presenta un grabador con discos SSD:

BlackMagic HyperDeck Shuttle -> especificaciones

The world’s smallest uncompressed video recorder!

Dramatically improve the quality of professional or consumer cameras! HyperDeck Shuttle gives you the quality of uncompressed recording direct to common low cost SSDs in the smallest possible size! HyperDeck Shuttle is small, affordable and battery powered so it’s perfect as a field recorder. HyperDeck Shuttle bypasses your camera’s compression and records from SDI and HDMI direct into the highest quality uncompressed video. SSDs are cheap and fast, so you can edit directly from the SSD media itself. Only SSDs eliminate time wasting file copying! Only $345

Perfect Quality

Compression destroys image quality and even high-end cameras compress images. Now you will never compromise quality because you can bypass the camera compression to get perfect uncompressed 10-bit SD/HD video. That’s even higher quality than broadcast decks! Create the sharpest VFX plates for match moving, compositing and more. Get deep dynamic color range for color correction and do perfect, clean keying without jagged edges caused by compression. Even on shots like flyaway hair and multi-colored patterns. Now quality won’t limit your creativity!

hyperdeckshuttle.jpg

hyperdeckshuttle.jpg

1 Transport Control

Buttons for Record, Stop, Next Clip and more!

2 Display Button

Activates the display mode.

3 Power Button

Power on and off. Hold button for 1 sec to turn off.

4 Video Status

Shows a valid video input is present.

5 SSD Status

Shows reads and writes from your SSD.

6 Battery Level

Shows charge state of the internal battery.

7 Power Supply Connection

Charge and power your HyperDeck Shuttle.

8 HDMI Connections

HDMI 1.4 capture and playback connections.

9 SDI Connections

SDI/HD-SDI input and output connections.

10 Mini USB 2.0

Update your software and change settings!

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

¿Alguien tiene o ha probado el Atomos Ninja? :blush:

... por aquí encima de la mesa tengo uno ... que quieres saber ??

Sobretodo compatibilidades con las HDSLR y si graba la imagen limpia o se queda impreso algún dato de pantalla... aunque tampoco se si es relevante porque desconozco si alguna permite grabar 720 o 1080 a través del HDMI :unsure:

Pués para las HDSLR que sacan la señal limpia muy bien .... pero cuantas hay ?? poquitas.

La señal que graba es la que sacarías hacia cualquier monitor, si hay datos con datos, si no hay datos, pués alegría. Pero con la calidad que sacan las Canon por HDMI casi mejor ni mirarlo.

No es problema del aparato, es problema de la salida de las cámaras.

Interesante acoplarlo a una 101 o a una F3, etc.

El aparato viene muy completo pero, aún le falta un hervor.

El Ninja, tiene monitor, es más pequeño y esta operado por baterias. Al trabajar en ProRes, puedes usar discos duros normales. Para SinCompression necesitas SSD por guevs. Atomos esta preparando via update de firmware poder trabajar sin compresion y Avid DNxHD según oí en el stand. Y està disponible desde hace dos semanas en España.

El HyperDeck de Blackmagic, no tiene monitor es más largo y ancho, aunque menos profundo, no tiene monitor, ni entrada de audio analógica ni salida de auriculares. Requiere alimentación externa y no esta disponible. Conociendo a Blackmagic, no estará disponible hasta entrado el verano como muy pronto.

El trabajar solo en SinCompresion, aunque con más calidad, puede ser un inconveniente pues obliga a tener un RAID acorde en la estación de edición para poder trabajar con soltura los 120MB/segundo que requiere el HD1080 a 10 bit. Lo que obligaria a muchos a tener que transcodificar a ProRes para trabajar de forma racional. Trabajar sin compresión, es por descontado lo mejor, pero no siempre lo más eficiente.

Yo tambien tengo un Ninja pedido, de hecho ya me ha llegado. Tengo que irlo a recoger!

• 4 weeks later...

...alguien puede orientarme sobre un sitio online para conseguir los discos SSD, y precios?

En OWC tienen de los mejores

Pero sobre discos duros y RAID está este tema: Comprando subsistema RAID

Comparativa de Abelcine sobre los grabadores: Camera-Mounted Recorder Comparison Chart

No están todos, por poner un ejemplo faltan los útlimos de Sony ;)

Yo tengo el Ninja,,, y via actualziación de firmware se podrà usar el codec de Avid y (con el disco apropiado) sin compresion.

El Gemini y el Blackmagic aun no estan disponible.. los de Convergent me dijeron que para agosto, de Blackmagic no te puedes fiar de las fechas, nunca las cumplen.

• 3 weeks later...

jjrecort, ya me diras tus impresiones, yo solo tengo algunos "peros" en como van algunas cosas (reproduccion, etc), pero la calidad de los clips es impecable.

con que lo vas a usar?

Edited by polispol

Lo de la reproducción, estan en ello... se encontraron con un impreviso en el desarrollo.. se arreglara via software.. de hecho el primer prototipo que vi en la IBC del año pasado no tenia ese problema... creo que tiene que ver con a implementación de la pantalla táctil.

Lo quiero usar con el máximo de cosas possibles, mi cámara por "defecto" será la Nikon D7000 pero ya sabes que proyecto nuevo, camara diferente. A ver si hago al gunos tests!

Yo tengo encargada un F3 con un atomos ninja.

Ojo, puedes decirnos algunas de tus impresiones (si es que ya está en tus manos el pack) B).

Pues lo siento... con lo del tsunami (por lo menos eso nos han dicho) la producción de la F3 se ha atrasado, y llevamos mas de dos meses esperando. Y segun nos dicen hasta mediados de julio como que no la veremos.... estoy que me subo por la paredes.

Pol cuentanos tu experiencia con la F3 y la atomos ninja.

Edited by ojo

Pues lo siento... con lo del tsunami (por lo menos eso nos han dicho) la producción de la F3 se ha atrasado, y llevamos mas de dos meses esperando. Y segun nos dicen hasta mediados de julio como que no la veremos.... estoy que me subo por la paredes.

... si te urge la cámara podemos hablarlo .... me sobra una F3 con el kit de lentes y el Ninja :rolleyes:

Edited by martafriba

... si te urge la cámara podemos hablarlo .... me sobra una F3 con el kit de lentes y el Ninja :rolleyes:

Te he mandado un privado

• 3 months later...

Sound Devices, empresa especializada en grabadores digitales de sonido presenta:

Sound Devices PIX 240 (alrededor de 2.800 $)

240-cover-800px.jpg

Sound Devices PIX 220 and PIX 240 video recorders add Quicktime recording using Apple ProRes or Avid DNxHD to any HDMI-or HD-SDI equipped high-definition video camera. The portable PIX 220 (HDMI-only) and its sibling the PIX 240 (HDMI and HD-SDI) record Quicktime files to CompactFlash cards or removable 2.5-inch solid-state hard drives.

Apple ProRes and Avid DNxHD video formats have emerged as industry standards. These I-frame codecs offer the best in picture quality, processing efficiency, and data storage requirements. They are ideal for editing, on-the-fly color grading, and video processing. Files recorded in the field on a PIX recorder are ready for the most popular editorial workflows.

Key Features

· Apple ProRes or Avid DNxHD codec at multiple data rates

· Quicktime file type

· 10-bit input video resolution

· Ultra low-noise (-128 dBu) mic preamps with phantom, limiters, line input (based on 7-Series recorders)

· CompactFlash or removable 2.5-inch solid-state hard drives file storage with media spanning, UDF format for Mac OS and Windows compatibility

· High-accuracy built-in time code generator, with genlock and word clock output (PIX 240 only)

· 5-inch, matte finish, 800x480 pixel display

· Large, illuminated, tactile buttons for fast and simple menu control

· Simultaneous HDMI and HD-SDI output (PIX 240 only)

· Up/Down/Cross Conversion of 480i, 525i, 720p, 1080i, 1080p

· 336-core, 32-bit massively parallel processor with 1.2 TeraOps for efficient video encoding

· 10-18 VDC and dual L-series battery powering

· Metalized, molded carbon fiber chassis

240-40degree-450px.png 240-right-400px.png

Data Storage

PIX 220 and PIX 240 record and play back Quicktime files to either removable CompactFlash cards or removable 2.5-inch SSD (solid-state drive). Both CompactFlash and SSD media are formatted by PIX recorders as UDF volumes. UDF-formatted media are not limited to 4 GB file sizes like FAT32-formatted media. Additionally, UDF volumes are cross-platform, being directly mountable, readable, and writable in Mac OS and Windows.

The optional PIX-CADDY accessory provides triple-interface connectivity for SSDs: FireWire 800, eSATAp, and USB 3.0 (USB 2.0 backward-compatible). eSATAp offers drive powering and 3 Gb/s transfer rate over a single cable. SSD drives attach to the PIX-CADDY and it is easily hot-swapped.

pixcaddy-300px.png

Un precio de referencia aquí y un video de presentación aquí

• 3 weeks later...

Convergent Design Nano 3D -> especificaciones (en pdf)

The World’s Smallest Professional 3D Recorder

Stereo Recording / Playback,

Pixel Sync’d I-Frame Only 4:2:2 CODEC,

280 Mbps Left Eye Flip/Flop Side-by-Side Combine (Live/Playback)

1080p30/25/24, 720p50/60, 1080i50/60 Quicktime (MOV) & MXF Files Avid, FCP, Premiere, Vegas Support Utilizes affordable Compact Flash Media

Rugged, all solid-state, silent Lightweight (1 Kg), Portable Low-Power (12W),

5-20V HD-SDI I/O, HDMI I/O, LTC-In Embedded Audio (8-Chan) & TC Easily Mounted to Camera Simple Operation

Convergent-Design__nano3D-605x573.jpg

Quality.png

http://www.youtube.com/watch?v=x6fBgjP1SlE&hd=1

Edited by nickeditor

Cinedeck RX (grabador digital enracktable) -> especificaciones (en pdf)

CINEDECK RX

The world’s most versatile, multi-format, multi-channel, rack-mountable HDSDI recorder—specifically designed for outside broadcast and mobile production environments.

RECORD:

Capture natively in all leading production formats to cost effective SSD media. Records all Avid DNxHD formats (MXF), all Apple ProRes formats including 4444, CineForm and uncompressed 444 (10-bit) or 422 (8 or 10-bit).

Unique "double dual-stream" feature provides simultaneous redundant file capture, each to a pair of disks. Flexibility to capture two channels at a time with one codec (multicam), each writing redundant disk copies simultaneously or capture one channel with two different codecs with redundant disk copies of each. [For example: 1 Avid DNxHD, 1 Apple ProRes]

MONITOR:

Monitor video in realtime with the high-resolution 7" display while using an array of onscreen image analysis tools such as edge focus, clipping, waveform, vectorscope and histogram to seize perfect control of your recording. Monitor audio via the headphone jack and toggle between audio inputs while simultaneously viewing the on-screen recording

level display. Intuitive touchscreen user interface eliminates confusion and ramp up time.

PLAYBACK:

Review your shots instantly in any order via VTR-style controls on the high quality screen or realtime on an external monitor. Utilize image analysis tools on playback to ensure quality control.

DESIGNED TO SAVE TIME AND MONEY

Cinedeck RX offers unsurpassed codec choice, flexible connectivity, and incredible production versatility presented in a simple and elegant user interface.

• It’s indispensible. It's a network accessible recording deck and preview/playback monitor in a compact 4RU half-rack package. It does realtime up/down/cross conversion. It even captures stereoscopic 3D via HDSDI or HDMI.

• It's mobile. It’s designed for the mobile production environment, where space is at a premium and things like cooling and power draw are of utmost importance. The rugged milled aluminum case is built for the road. Multicam mode doubles the productivity in the same half-rack footprint.

• It’s massively compatible and fast. Footage is immediately ready for editing in Apple Final Cut Pro, Avid Media Composer, Adobe Premiere Pro, Sony Vegas, and GV Edius. Time consuming and costly ingest and transcoding have been eliminated.

• It connects. The choice of video, audio, and IT connections including two 3G HDSDI, HDMI and LAN means it works for any production. • It's secure. Redundant file creation on separate discs and redundant

hot swappable power supplies protect your capture. • It's under control. Manage files either by touchscreen or via remote TCP/IP record/playback Cinedeck Controller application. A single

user interface can control up to 24 channels (12 Cinedeck RX systems). • It protects your investments. It extends camera life by enabling cameras

with high quality sensors to bypass their lesser quality onboard tape or media recorders. Also, its architecture is designed to be able to upgrade to new features or codecs.

cinedeck-rx.jpg

Yo también estoy en la tesitura de adquirir uno. Se agradece mucho tu "puesta en escena" ;) Algunos que pones no los conocía.

Por cuestiones de dinero casi me decantaba por el Atomos Ninja, pero la entrada HDMI no me convence, el NanoFlash o el Ki Pro mini, con entradas HD SDI son mis dos posibles elecciones, aunque el precio se dispara en ambos. Me gustaría probar el Atomos Ninja para ver lo fiable que es. Por ese precio merece la pena darle una oportunidad

Hola, yo uso el ninja con un conversor de SDI a HDMI sin ningun problema. Además ahora pronto sacaran el Samurai que ya tiene entrada SDI directa.

me compre el Ninja para probarlo, la verdad es que lo uso menos de lo que esperava, si alguien lo quiere, se lo vendo.

Saludos!

Comparativa de discos SSD para grabar video: Solid State Drive for Video Recording

Recently, we have seen a wide variety of recorders being released that write video directly to Solid State Hard Drives (SSDs). These recorders include the Sound Devices PIX240, CineDeck, Atomos Samurai, the BlackMagic Hyperdeck Shuttle, and the Convergent Design Gemini 4:4:4. SSDs can be very fast and have become very price competitive compared to other memory cards. The high-speed Sandisk Extreme Pro Compact Flash cards that are required for ProRes recording cost around $7 per gigabyte, versus a comparable SSD that can be purchased for less than $2 per gigabyte. However, these drives were built to be used in computers, and it can be a bit confusing to choose the right drive for a video recorder.

In order to find a drive that works, you should first calculate the data rate requirements for the compression format you are recording. SSDs are usually rated in terms of maximum read speeds in megabytes per second (MB/s), however most compression is described in megabits per second (Mb/s). To converts bits to bytes, just divide by 8. For instance, ProRes HQ is a 220 Mb/s compression; divided by 8, it is 27.5 MB/s. Most drives, however, only list their maximum data rate for reading or writing; for video, we need a drive that can maintain a consistent data rate. That’s why determining the average sustained read/write speed is so important.

Fortunately, there are many great websites out there that do all sorts of testing on drives. One of my favorite sites for this is Anandtech – they have an SSD comparison tool that is a great reference. You can compare various drives and see their average read/write speeds during heavy use, as video is one of the heaviest uses of a drive.

• 1 month later...

KEISOKU GIKEN UDR-40S-DV > especificaciones (en pdf)

Engineered for high-end video R&D simulation, UDR-40S is the real-time uncompressed video recorder. 8ch x Dual-link DVI I/F enables fully programmable video formats up to 1.2G pixel/sec, e.g. 8K x 4K resolution, 3D operation, 480Hz refresh rate and 16bit RGB color depth. Detachable Solid-state Memory Pack architecture extends recording duration up to 12TB, 74min for 4K/60p/12bit. AES/EBU Audio I/F is provided for 12ch x 16/20/24 bit operation. Raid-5 equivalent redundancy provides reliable operation. Data transfer between host computer is available via multiple file formats such as BMP, YUV, TIFF, DPX and customized format.

Features

* Fully Programmable up to 1.2G pixel/s, e.g. 8K/4K, 3D, 480Hz

* Uncompressed Recording up to 12TB, e.g. 74min fo 4K/60p

* AES/EBU Digital Audio, 12ch x 12/20/24bit

* File format as BMP,YUV, TIFF, DPX and more

* Raid-5 equivalent redundancy

Specifications

Model

UDR-40S-DV-8 UDR-40S-DV-4

Video Channel 8ch Dual-Link DVI 4ch Dual-Link DVI

Video format

VESA(UXGA) 8bit / 60P

720P 8, 10, 12bit / 59, 94, 60P

1080, DCI2K 8, 10, 12bit / 23.98, 24, 29.97, 30P/PsF, 59.94, 60I 59.94, 60P

QHD, DCI4K 8, 10, 12bit / 23.98, 24, 29.97, 30 P/PsF, 59.94, 60I 59.94, 60P

QHD, DCI4K/3D 8, 10, 12 bit / 23.98, 24m 29.97, 30 P/PsF, 59.94, 60I 59.94, 60P

Data format (uncompressed)

RGB4:4:4 8/10/12/16 bit

YPbPr4:2:2 8/10/12/16 bit

Recording time at QHDTV / RGB 12bit/60P 1ch format

12TB (3072GB x 4 pack) 74 min

6TB (1534GB x 4 pack) 37 min

3TB (768GB x 4 pack) 18 min

1.5TB (384GB x 4 pack) 9 min

Audio

Sampling frequency 48KHz (Locked to image)

Audio recording data format 16/20/24bit x 12ch (AES/EBU)

OS for host PC

Microsoft Windows XP / Vista/ 7 32bit/64bit

General

Power requirement AC 90 to 240V 600W or less

Dimensions 5U (W:430 x H:221 x D:555 mm) *Excluding projected portion

Operation Temperature 0 to 45C * Avoid direct sunshine

Operating Humidity 25 to 80% RH * Avoid dew condition

udr40s250.jpg

KEISOKU GIKEN UDR-20S > especificaciones (en pdf)

UDR-20S is uncompressed video recorder that is provided with 8ch HD-SDI input and output. Utilizing 2 sets of UDR-20S enabled to record and play SHV (Super High Vision).

Features

* Uncompressed Recording & Playing

* Compatible with 4096 X 2160 (4:4:4) size

* Adapted to Multi-video formats

* Front panel operation

* Hot-Swappable disks

* Compatible to SHV (Super High Vision)

* Adapted to DCI-4K / QHD 4:2:2 3D

* Long play possible by total 12TB media pack

* Sound level monitor is equipped

* Setting of the recorder is stored in USB memory

* V mount battery is installed. (12V/24V)

* ARRIRAW T-Link certified

Specifications

Video Input

8 x SDI

Video Output

8 x SDI

Video format

HD-SDI Single-Link SMPTE 292M (SMPTE RP211)

60i, 59.94i, 50i, 30p, 29.97p, 25p, 23p, 23.98p, 30psf

29.97psf, 25psf, 24psf, 23.98psf

SMPTE 296M

60p, 59.94p, 50p, 30p, 29.97p, 25p, 23.98p

HD-SDI-Dual-Link SMPTE 372M

60p, 59.94p, 50p, 24p

2K Digital Cinema 2048 x 1080 / 24p, 10bit, 4:2:2

2048 x 1080 / 24p, 10bit, 4:4:4

4k Digital Cinema 4096 x 2160 / 24p, 10bit, 4:2:2

4096 x 2160 / 24p, 10bit, 4:4:4

4096 x 2160 / 60p, 10bit, 4:2:2

3D Mode 1920 x 1080 / 60p, 10bit, 4:2:2

3840 x 2160 / 30p, 10bit, 4:2:2

4096 x 2160 / 30P, 10bit, 4:2:2

Recording Data Format

Uncompressed 4:2:2/8bit, 4:2:2/10bit, 4:2:2/12bit, 4:4:4/8bit

4:4:4/10bit, 4:4:4/12bit, 4:4:4:4/10bit

Recording Time (12TB)

1920 x 1080 59.94i 10bit 4:2:2 x 2ch= 9h 55 min

59.94i 10bit 4:2:2 x 4ch= 5h

59.94i 10bit 4:2:2 x 8ch= 2h 30min

2048 x 1080 23.97p 10bit 4:2:2 x 2ch= 11h 15min

23.97p 10bit 4:2:2 x 4ch= 5h 40min

23.97p 10bit 4:2:2 x 8ch= 2h 50min

Recording time ( 3.5TB)

1920 x 1080 59.94i 10bit 4:2:2 x 2ch= 2h 35 min

59.94i 10bit 4:2:2 x 4ch= 1h 20 min

59.94i 10bit 4:2:2 x 8ch= 40min

2048 x 1080 23.97psf 10bit 4:2:2 x 2ch= 2h 55min

4096 x 2160 23.97psf 10bit 4:2:2 x 2ch= 1h 30min

23.97psf 10bit 4:4:4= 1h

OS for the host PC

Windows XP / Vista 32bit (Connectable to Ether / FC)

Windows XP / Vista 64bit (Connectable to Ether only)

Solaris x 86 / Solaris 10 (Connectable to Ether only)

Dimensions

430 x 176 x 670mm (W x H x D) 16.9 x 6.9 x 26.4 in

Weight

17kg (37.5lbs) / 25.0kg (55.1lbs) (4x SATA disk pack) / 26.0kg (57.3lbs) (4x SAS disk pack)

Power consumption

300W Max (incl. SATA disk pack) / 690W Max (incl.SAS disk pack)

Input power requirement AC: 100 to 240V

Options (Ask us for detail)

1, Host FC interface

2, AES audio expansion (9ch to 12ch)

3, Color space conversation (1ch only)

4, VARICAM adaption

udr20s250.jpg

KEISOKU GIKEN UDR-D100 Portable HD video recorder > especificaciones (en pdf)

UDR-D100 is a true portable recorder for shooting/recording in the field The dimensions are only 315(W) x 193(H) x 127(D) mm and weighted only 3.5kg without media pack, 5.0kg with media pack. There are HDD media pack and SSD media pack. They are interchangeable just like a film magazine. The recording time for 1920 x 1080 / 24p / 10bit / 4:4:4 uncompressed images is 70 minutes into HDD pack or 10 minutes into SSD pack.

Operation

It is enabled free camera works since there is no interconnecting cable between camera and recorder when UDR-D100 has been mounted on a camera. Camera setting can be stored in a USB memory stick so it can be used to set the recorder at the field. Due to tape less recording, any part of the scene can be monitored without rewinding. We also supply [uDR-Direct] that transfers the data into a server quickly and [uDR-Archive] for LTO taping.

Application

The UDR-D100 records high definition image that is suitable for Cinema, CM for TV and archiving cultural heritages at museum so forth. It records uncompressed images so that this provides high efficiency editing environment especially in VFX applications. This is durable and provided higher strength on vibration and dust hence this can be used shooting from helicopter, air plane or automobile as well as deep-sea cruising vessel in abnormal condition. As a unique feature, 2 sets of synchronized HD cameras can be connected to single UDR-D100 for 3D shooting.

UDR-20S is uncompressed video recorder that is provided with 8ch HD-SDI input and output. Utilizing 2 sets of UDR-20S enabled to record and play SHV (Super High Vision).

Features

* Compact & light weight

* Connectable to ARRIFLEX D-21, Panasonic3700, SonyF23, F35

* Uncompressed HD output

* 75W Low power consumption

* Replaceable media pack like film magazine

* Two types of media packs HDD pack and Flash pack.

Specifications

Video Signal & Format

SMPTE-292M, SMPTE-372M

1920 x 1080 / 60, 59.94, 50i, 30, 29.97, 25, 24, 23,98p/psf (10bit/12bit), 60, 59.94, 50P(10bit)

1280 x 720 / 60, 59.94, 50, 30, 29.97, 24, 23.98P (10bit/12bit)

2048 x 1080 / 24, 23.98p/psf (10bit / 12bit)

QHD, DCI4K 8, 10, 12bit / 23.98, 24, 29.97, 30 P/PsF, 59.94, 60I 59.94, 60p

ARRI data mode (*1) VARICAM (*1)

Audio Signal & Format

SDI Input - SMPTE-292M, BNC x 2CH

SDI Output - SMPTE-292M, BNC x 2CH

Monitor Output - SMPTE-292M, BNC x 2CH

MIC input - MONO 600 ohm

Phone Jack = Adjustable Level

Time Code

Input - BNC x 10.5 04Vp-p, 10K ohm or over

Output - BNC x 11Vp-p Low impedance

Remote Control

AUX, RS-422 BNC 75 ohm

Reference Input

2-Level synch 0.3Vp-p negative synch 3 Level synch 0.6Vp-p

Power

DC 12V to 28V IDX V-mount or 4pin Cannon connector 75W or less

Weight

3.5Kg (7.7lbs) (excluding media pack and battery)

Dimensions

315(W) x 193(H) x 127(D) mm/ 12.4(W) x 7.6(H) x 5.0(D)

udrd100w250.jpg

Aunque en el primero leais 8K se refiere a la capacidad de enviar dos señales 4K con dos grabadores para componer una imagen 8K, no graba a 8K (en el pdf se ve mejor) :blush:

Edito para corregir: Ace Unitech es el distribuidor en los USA, KEISOKU GIKEN es el fabricante y tiene más módelos

Edited by nickeditor