Jump to content

Nuevos rumores, esta vez Mac minis y Mac Pros

rojocinco
 Share

Recommended Posts

• Replies 560
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Es "mu bestia" :o

Y por 1.000 euritos de nada... blink.gif

Ya, pero imaginate (si se puede) dos de esas en paralelo con SLI ¡la madre del cordero! :o

Sí que se pueden poner en SLI, pero... no sé, yo con jugar a 2165fps con todo al máximo me conformaría. A no ser que sea ya para jugar con más de dos monitores (y probablemente más de tres también, como configuraciones con seis monitores) y entonces, lo que menos importará es el precio de las tarjetas...laugh.gif

PD: Seguimos sin noticias del Mac Pro. 657 días y subiendo. A este paso, van a llegar los Haswell y las GTX 790 antes que el Mac Pro.laugh.gif

PD: Seguimos sin noticias del Mac Pro. 657 días y subiendo. A este paso, van a llegar los Haswell y las GTX 790 antes que el Mac Pro.

Y este post sobre el "rumor de nuevo MacPro" se está prolongando casi un año... Pronto va a superar al de Fórmula 1...

Es "mu bestia" :o

Y por 1.000 euritos de nada... blink.gif

Ya, pero imaginate (si se puede) dos de esas en paralelo con SLI ¡la madre del cordero! :o

Sí que se pueden poner en SLI, pero... no sé, yo con jugar a 2165fps con todo al máximo me conformaría. A no ser que sea ya para jugar con más de dos monitores (y probablemente más de tres también, como configuraciones con seis monitores) y entonces, lo que menos importará es el precio de las tarjetas...laugh.gif

PD: Seguimos sin noticias del Mac Pro. 657 días y subiendo. A este paso, van a llegar los Haswell y las GTX 790 antes que el Mac Pro.laugh.gif

Con tres DVI por tarjeta te puedes hacer un video-wall con seis pantallas :D

En cuanto al tema, ayer también lo pensaba: vamos camino del año y sin noticias ni rumores fiables :ph34r:

Enseguida el Mac Pro va a cumplir dos tiernos añitos... blink.gif

Lo sorprendente es la falta de noticias. ¿Lo matan o no?

Pues así estamos, esperando rumores que lo desmientan y silencios que nos intranquilicen, así ya para dos años :ph34r:

Enseguida el Mac Pro va a cumplir dos tiernos añitos... blink.gif

Lo sorprendente es la falta de noticias. ¿Lo matan o no?

Al Mac Pro no le matan; va ser al usuario que lo necesita y lleva dos años leyendo este hilo :lol:

Creo que están esperando a sacarlo hasta que yo tenga dinero para comprar un MacPro, así que si queréis podemos hacer una colecta para acelerar este proceso, sino me parece que van a tardar mucho en sacar la gama nuevabiggrin.gif

Algunos usuarios de Mac Pro están intentando presionar a Apple para que de más información sobre el futuro de los Mac Pro: Mac Pro Users Launched Online Petition to Pressure Apple

Some Mac Pro users initiated a petition on facebook to try to get some details and information on the release date for the next generation of Mac Pro, if ever Apple plan to make a new version:

Hello Apple. Remember me? I'm one of your loyal users. I'm one of the guys who has owned 2 MacPros, a G5, a G4, 4 laptops, one iMac, 4 iPods, one MacMini, 4 iPhones and a bevy of other peripherals and software packages over the last 10 years.

I'm looking for a little clarity.

Can you please let me and the other people on in this group know what is going on with the MacPro? Its been neglected for far too long. We realize all the success of the iPad and iPhone and we're really happy with our new toys. But unfortunately many of us need to make decisions on hardware for professional uses that allow us to make a living.

Read more :http://www.facebook.com/MacProsPlease

IT is maybe time that Apple opens its eyes on the Mac Pro users community that is now dealing with a 2 years-old hardware design. As indicated in this petition, Hackintosh might become an alternative, as most users do not wish to drop the OS X environment and their software licenses. Apple, your products are not all about iPad and iPhone...

Traducción

Es una pena, porque me encantan sus equipos y su sistema operativo es de lo mejor que he probado nunca, y lo digo como usuario experimentado de sus máquinas. Pero yo necesito un equipo nuevo para trabajar y el Mac Pro actual ya no está a la altura, así que conmigo han perdido un cliente. Bien que lo siento, pero el curro es el curro.

668 días. Y a Apple le están empezando a caer las quejas de los profesionales que ya dudan hasta de que vaya a haber un nuevo Mac Pro.

Sería un poco absurdo que Apple esperase a que le cayesen quejas por la espera y que luego descontinuasen el Mac Pro. No sé, se me hace un poco absurdo que esperen a que no haya más remedio.

668 días. Y a Apple le están empezando a caer las quejas de los profesionales que ya dudan hasta de que vaya a haber un nuevo Mac Pro.

Sería un poco absurdo que Apple esperase a que le cayesen quejas por la espera y que luego descontinuasen el Mac Pro. No sé, se me hace un poco absurdo que esperen a que no haya más remedio.

A mi me da que quieren tener bien atado algún tema tecnológico o que esperan centrar sus esfuerzos en el lanzamiento de algún otro producto porque consideran el MacPro menos prioritario y que se puede aplazar su lanzamiento. A lo mejor he dicho alguna tonteria pero me da que el MacPro no es muy mediático porque es para un segmento de profesionales y usuarios con necesidades avanzadas y no para una cuota de mercado muy amplia.

Ya, pero resulta de con tropecientosmil empleados Apple puede permitirse el "lujo" de trabajar en varios proyectos a la vez.

Y el Mac Pro no es muy mediático, pero empezará a darle mala fama a Apple si no lo renueva (o lo mata, pero que sea una muerte limpia y no una agonía lenta y dolorosa).

Ya, pero resulta de con tropecientosmil empleados Apple puede permitirse el "lujo" de trabajar en varios proyectos a la vez.

Y el Mac Pro no es muy mediático, pero empezará a darle mala fama a Apple si no lo renueva (o lo mata, pero que sea una muerte limpia y no una agonía lenta y dolorosa).

Te doy toda la razón. Yo creo que es el MacPro el que le da o le dió todo el prestigio. El resto es tan solo notoriedad mediática pero porque ya tenían esa fama de buenos productos y prestigiosos. En fin, esperemos tener aunque no sean noticias y si rumores pronto porque a este ritmo ya estamos casi en junio y por tanto podemos decir que vendrá la segunda mitad del año sin noticias.

Si al menos le hubieran hecho una actualización menor, como gráfica, Ram y un poco bajar el precio, podría decirse que lo habrían actualizado, pero es que 2 años sin nada no es normal en temas informáticos. ;)

Yo pasé de un POWER MAC a un MAC PRO, que aún tengo y funciona, pero cuando tenga que renovarlo, el iMac no me convence.

Edited by Josemy

Claro, es que ahí está el problema. Al Mac Pro se lo puedes actualizar todo (procesador, gráfica, RAM, discos duros...). Pero no puedes comprarte un ordenador por 3.500€ y luego comprar aparte una gráfica nueva, dos procesadores nuevos, otro disco duro, un SSD... pues ya no sale a cuento. Realmente, con procesadores, gráfica, RAM y discos duros nuevos (y placa base con Thunderbolt y SATA III) bastaba. Pero ni eso...

Larry Jordan, gurú de Final Cut Pro, ha publicado un artículo: Does the MacPro Have A Future?

larry_blog.jpg

Does the MacPro Have A Future?

Posted by Larry on May 25, 2012

No one orchestrates surprise better than Apple.

The fever of excitement surrounding the launch of a new Apple product is the envy of every other consumer company in the world. Rumors, gossip, and eager anticipation create a potent mix for marketing.

But professional users are different. The shattering echoes from the death of Final Cut Server and Final Cut Studio (3) last summer are still reverberating throughout the industry.

The unnecessary, and unheralded, death of both these products killed businesses overnight, destroyed relationships, and alienated an industry. It wasn’t Final Cut Pro X that a caused the outcry, it was what died in its birth.

Professionals are not consumers – we are running companies, meeting payroll, and creating products using Apple tools.

THE CASE OF THE MACPRO TOWER

Two months ago, Lou Borella sent me an email asking if I had any insight on the MacPro. I told him that I had just had a meeting with Apple where I asked them that question and they declined to answer. (This is not surprising because, as we all know, Apple does not comment on unannounced products.)

Lou told me he was going to start a Facebook petition to ask Apple to clarify its plans for the MacPro. This is Apple’s last remaining tower computer and a daily workhorse throughout the creative world. I told him that he could do what he wanted, but that Apple does not pay attention to petitions or respond to discussion groups on social media.

Still, he set up the page – https://www.facebook.com/MacProsPlease - and I tweeted about it.

This last week, he caught the eye of Gizmodo – along with other Mac rumor sites – and his page exploded. More than 7,000 likes as I write this and adding more every minute.

There are two ways to view this: as a forlorn attempt to get Apple’s attention, or as a way to show that the MacPro is still relevant in today’s mobile society. This could go either way.

Apple locks its hardware plans LONG before any product is announced. The decision on the future life, if any, of the MacPro was made, probably, last year. Most likely, earlier than that. So, Apple already knows what it intends to do.

For those of us running businesses using a hardware tool that can not be sourced from any other vendor, it would be very, very helpful to know if it has a future life.

MY TAKE

Here’s my thought: Apple hasn’t upgraded the MacPro since 2010 because it feels the market for it is too small. Combine that with Apple’s philosophy that it doesn’t pre-announce products and you have a perfect stew of insecurity for creative types.

But Apple’s philosophy doesn’t prohibit it from pre-announcing the death of a product. If sales are already so low as to not justify upgrading the MacPro, then there is no significant harm to Apple’s business to saying that the MacPro will be “End of Lifed” by such-and-such a date.

Conversely, if the market for the MacPro is large enough to justify updating it, there is no harm in announcing that the MacPro will be updated by such-and-such a quarter because the MacPro market is far smaller than any other computer hardware segment that Apple serves. Neither announcement would have any significant financial impact on Apple, but would be a SIGNIFICANT benefit to creative professionals planning their hardware purchases.

APPLE WANTS TO KEEP US INFORMED

In my recent meetings with Apple, just before NAB last April, they told me that they wanted to give creative professionals a heads-up with where they were going with Final Cut Pro X. This was why they were having on-the-record meetings and sharing up-coming features with me. (You can read my entire report of that meeting here.)

Keeping us informed is a GREAT idea!!!

I sent an email to my contacts at Apple to see if they want to comment on this. I’ll let you know if I learn anything.

It has been obvious for the last couple of years that creative professionals no longer make up the bulk of Apple’s business – and that’s fine with me, I wish Apple every success. But because we are responsible for creating the content that Apple displays so wonderfully on all its consumer devices, it would be really helpful if Apple could share with us an outline of their future hardware plans for those tools that consumers will never buy and professionals can’t live without.

I mean, can you imagine what it would be like creating movies for an iPad on a Windows system?

Let me know what you think.

Larry