Jump to content

MacBook Pro Retina 15'

Recommended Posts

こんにちは,

Rumor sobre tests de Apple con un portátil más fino: Apple rumored to be testing new ultrathin 15-inch MacBook

Apple is allegedly prepared to add a new thin-and-light 15-inch MacBook to its lineup in the near future, with one report claiming the company has finished development of a crucial test component.

Calling the new notebook model an extension of the MacBook Air family, Macotakara reported on Sunday that Apple is finishing up a "test phase" for the new 15-inch ultraportable. Citing an Asian source, the report said Apple has already finished development of an LCD test component for the anticipated notebook.

However, the report also noted that Apple is believed to be developing a next-generation MacBook Pro that will not have a built-in optical disc drive. The new 15-inch MacBook reportedly "seems to fill" the role of a next-generation MacBook Pro.

Whatever name the new portable Mac might take, rumors have suggested the current physical form factor of the MacBook Pro lineup will undergo a drastic redesign in 2012. For some time now it has been said that Apple will redesign its MacBook Pro lineup sometime next year. [...]

[...] Apple's future MacBooks are expected to feature Intel's next-generation Ivy Bridge processors, which are slated to arrive at some point in the first half of 2012. Intel confirmed last week that it has begun volume production of its 22nm Ivy Bridge processors, and systems powered by the new CPUs should be available in the spring of 2012.

Currently, Apple's MacBook Pro lineup comes with screen sizes of 13 inches, 15 inches and 17 inches, and all of its professional notebooks feature optical DVD disc drives. The MacBook Air is available with screen sizes of 11.6 inches and 13.3 inches, and all models feature only solid-state hard drives with no optical drive.

M11Air.001.jpg

Imagen de los actuales Macbook Air

Dos fuentes más del rumor:

Apple completes testing of 15-inch LCD for ultra-thin MacBook Pro?

Ultra-Thin 15" Mac Notebook Getting Closer to Production

Hasta el año que viene no saldremos de dudas: o Apple rediseña la gama Macbook Pro al estilo y semejanza del Macbook Air sin lector óptico (lo más probable) o tendremos un Macbook Air de 15 pulgadas :o

Edito: parece que además de perder el lector óptico (la SuperDrive de toda la vida) podrían venir con discos SSD (de memoria solida) en lugar de los discos duros actuales

Edited by nickeditor
  • Replies 333
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Interesante rumor. Estoy dudando entre el Air o el Pro pero éste último lo veo demasiado ladrillo, detalle que hace que no me decante por el Pro. Pero si lo sacan en plan Air (delgadito) no dudaría en comprármelo. El AIR, en 13 pulgadas, se me antoja pequeño. Un AIR de 15 sería ideal.

Saludos

Puff, ¿y qué hardware meterían para evitar que se calentase? yo no lo veo del todo claro ohmy.gif

Lo que ocupa más espacio en los MB Pro es el disco duro y la Superdrive, los MB Pro podrían ser más potentes y más finos a la vez: los ventiladores son lo suficiente finos para adelgazar los MB Pro y no perder refrigeración ;)

Es bastante factible que Apple prescinda de la Superdrive en toda la gama de equipos (ya lo hizo en los MB Air y recientemente en los Mac mini) y en cuanto a los discos habrá que ver el precio de los SSD para entonces (y el stock de discos duros de 5400 rpm que le queda a Apple para entonces)

Me parece muy bien que pongan mas pulgadas. De paso un módem 3G de serie sería lo que le faltaría para ser Air de verdad.

Qué razón llevas...

Un air de 15" rondaría el kilo seiscientos. Siempre he dicho, y mantengo, que para gente que por necesidad trabaje mucho con la pantalla del portátil, 15" es ideal pq 17 ya tira a mastodonte pesado.

Desde luego no conozco ningún competidor que tenga un portátil grande ultraligero...

Yo si conservan el Hardware de alto rendimiento de los MacBook Pro a los Air de 15 yo me pasare si no no me convence xD.

Ahora lo del modem 3G lo veo ya necesarios en todos los portatiles.

y yo si me envian un Porche en una botella de cerveza y sin costo, me cambio a Porche...

Yo si conservan el Hardware de alto rendimiento de los MacBook Pro a los Air de 15 yo me pasare si no no me convence xD.

Ahora lo del modem 3G lo veo ya necesarios en todos los portatiles.

y yo si me envian un Porche en una botella de cerveza y sin costo, me cambio a Porche...

Como tu comprenderás con la CPU de los MAcBook Air que tienen ahora, lo de trabajar con aplicaciones como Final Cut, Photoshop, etc... muy bien no andarán comparado con un MacBook Pro

Otra vez los rumores: Apple's 15" Ultra-Thin Notebook Due in March 2012 > en span-gle

Digitimes is reporting that small numbers of components for a 15" ultra-thin notebook from Apple will start shipping this month with mass shipments of the notebook beginning in March.

Upstream suppliers of Apple have recently started shipping a small volume of components for a 15-inch ultra-thin notebook model from Apple in November and the device could be either MacBook Air or just a thinner MacBook Pro. The new MacBook is expected to appear as early as the second quarter of 2012, according to sources from the upstream supply chain.

Digitimes is unclear if the parts are intended for a 15" MacBook Air or a thinner 15" MacBook Pro. In July, we reported that Apple was finishing up work on a new ultrathin 15" notebook, and at the end of October, it was rumored that new machine was nearing production.

It seems likely that a thin 15" MacBook would use a SSD rather than HDD, similar to current MacBook Air models, and would forego an optical drive. The MacBook Pro line was refreshed earlier this fall with minor processor, graphics and storage upgrades.

Fuente y Fuente

Los más atrevidos dicen que es un MB Air de 15" (e incluso que habrá uno de 17"), los más precavidos dicen que es un MB Pro ultrafino

En cuanto a las características intuyen que vendran con procesadores quad-core Ivy Bridge (con capacidad gráfica para resoluciones 4K) y discos SSD de serie

Parece que los próximos Macbook Pro (sena ultrafinos o no) llevarán tarjetas gráficas Nvidia en lugar de AMD-Ati: Apple Switching Back to NVIDIA for Next-Generation MacBook Pro Graphics Chips?

SemiAccurate reports that Apple will be transitioning back to NVIDIA from AMD as its graphics chip supplier for the next-generation MacBook Pro models offering discrete graphics. The move comes after Apple just recently completed a multi-year effort to switch its entire Mac lineup from NVIDIA to AMD.

Yes, your read that right, Nvidia has won the next round of Macs, likely starting with the Ivy Bridge models next spring. About three years after the decision to boot Nvidia out of the company was made, and two years after the first ATI/AMD Macs in recent memory hit the shelves, you will see Nvidia macs reappearing. I guess ‘never’ at Apple means single digit years.

nvidia_logo-150x120.jpg

en span-gle

Imagino que seguiremos así hasta que aparezcan: Updated MacBook Air Line with New 15-Inch Model Coming in 1Q 2012? >en span-gle

Digitimes reports that Apple is set to update its MacBook Air line early next year, with a new 15-inch model appearing alongside refreshed 11.6-inch and 13.3-inch models. The update will reportedly take place during the first quarter of 2012.

Apple reportedly is set to launch its new MacBook Air series notebooks with panel sizes of 11.6-inch, 13.3-inch and 15-inch in the first quarter of 2012 and will directly compete against ultrabooks from PC brand vendors, according to sources from the upstream supply chain.

The sources noted that related upstream players have already started pilot production of the MacBook Air models and will add a 15-inch model into the product line to expand its reach in the ultra-thin notebook market.

Una semana el rumor es que todos los Macbook Pro va a adelgazar y la semana siguiente que será un MB Air de 15" :ph34r:

Veremos que pasa, todo o nada (o en parte) :)

Los nuevos procesadores Ivy Bridge para portátiles llegarán para abril o mayo: Ivy Bridge Mobile CPUs for Next MacBook Air and Pro Models Due around May > en span-gle

VR-Zone leaks a roadmap for Intel's next generation mobile processors, called Ivy Bridge. Apple currently uses Intel's mobile Sandy Bridge processors in its MacBook Pro and MacBook Air notebooks.

Ivy Bridge will offer a number of benefits for Apple's notebook lines, opening the door to quad-core processors in the 13-inch MacBook Pro and bringing significantly faster graphics and new OpenCL capabilities to the MacBook Air. Ivy Bridge will also support ultra high resolution displays and Intel has committed to Thunderbolt support alongside USB 3.0 in the platform.

VR-Zone details a wide range of processors with Thermal Design Power (TDP) ranging from 17W to 55W. The TDP tends to be the limiting factor in the size of Apple's notebook designs. Apple presently uses 17W processors in the MacBook Air designs and 35W-45W processors in the MacBook Pro. The new processors will include the improved Intel HD Graphics 4000 integrated graphics chipset.

The 35W-45W (MacBook Pro) processors range from Dual Core 2.6GHz to 2.9GHz with single core turbo speeds of up to 3.6GHz, while the 17W (MacBook Air) processors range from Dual Core 1.8GHz to 2.0GHz with single core turbo speeds of up to 2.8-3.2GHz.

Apple's choice of processors may depend on how dramatically it redesigns the MacBook Pro next year. Rumors have persisted that Apple is working on ultra-thin models that may represent a complete overhaul of some of the MacBook Pro models, making them more Air-like in design. VR-Zone notes that the TDPs on these processors are programmable, so Apple may be able to reduce their TDPs at the expense of processor speed.

intels-mobile-ivy-bridge-cpu-line-up.png

Fuente de la imagen

Probablemente tengamos por un lado MB Air de más tamaños y MB Pro más finos que los actuales, pero hasta que se diferencien unos de otros daré por sentado que los rumores son sobre MB Pro más finos :blush:

Sobre estos, MB Pro, llega el último rumor que indica que podrían venir con retina display de resolución 2880x1800: Apple to Launch 2880x1800 Resolution 'Retina Display' MacBook Pro in Q2 2012? > en span-gle

In a report sure to excite our readers, DigiTimes is saying that Apple may be readying an ultra high-resolution MacBook Pro for as early as Q2 2012:

Apple is likely to launch its new MacBook Pro lineup with a display resolution of 2880 by 1800 in the second quarter of 2012, setting a new round of competition for panel specifications in the notebook industry, according to sources in the upstream supply chain.

The publication cites supply chain partners as the source for the information which would double the resolution of the MacBook Pro to 2880x1800 pixels.

This new high resolution MacBook Pro would presumably be a 15" model which currently carries a native resolution of 1440x900 pixels. By doubling the resolution in each dimension, Apple would achieve four times the number of pixels and provide developers an easy way to scale existing artwork.

A mi me parece una salvajada de resolución (por encima de 2K de resolución) y una relación de aspecto algo extraña (1,6 en lugar de 1,77 propio de una relación 16:9 como el Full HD 1920x1080)

Con tener 1920x1080 en todos los Macbook Pro ya me daría por satisfecho :blush:

• 2 weeks later...

Ahora dicen que puede que los procesadores para portátiles Ivy Bridge puede que lleguen antes de mayo, en abril: Ivy Bridge Processors Launching as Early as April 8? > en span-gle

Earlier this month, leaked information suggested that Intel's next-generation mobile Ivy Bridge processors would debut in May, with a few models perhaps becoming available in April. The mobile Ivy Bridge processors are expected to be used in Apple's MacBook Pro, MacBook Air, and Mac mini lines.

A new report from Digitimes indicates, however, that the first Ivy Bridge processors may launch as early as April 8th, with both the mobile processors and desktop processors such as those used in the iMac debuting around the same timeframe.

Desktop CPUs to be unveiled include quad-core Core i7-3770K, 3770, 3770S, 3770T, and Core i5-3570, 3550 and 3450, with prices ranging from US$184-332. Additionally, the Core i5-3470T will be available in May priced at US$184. [...]

Notebook CPUs Core i7-3920Qm, 3820QM and 3720QM will be released in April priced at US$1,096, US$568 and US$378, respectively. Other models including Core i5-3520M, 3360M, 3320M and ultrabook CPUs Core i7-3667U and Core i5-3427U will be unveiled later.

intel_ivy_bridge_chip_promo-150x130.jpg

• 2 months later...

Parece que en abril saldremos de dudas: Everybody says new 15-inch MacBook Air is coming, details scant

Rumors of a 15-inch MacBook Air have popped up for a while now. We told you last November that Apple actually had a 15-inch variant of the MacBook Air scheduled for release in late 2010 alongside 13-inch and 11-inch models. Apple ultimately put the launch of the 15-inch model on hold due to the larger MacBook requiring a redesigned hinge. Two new reports now claim that Apple is working on a new 15-inch MacBook Air again that could be launched as early as next month.

The first report comes from Electricpig, which claimed a “key player in MacBook docking solutions” informed it that the device, like the current Airs, will have ports on either side, but no Ethernet connection or optical drive. The source also pointed to an April launch, noting the new MacBook could effectively kill the 15-inch MacBook Pro offering. This would support reports about Apple having plans to revamp its MacBook Pros with an Air-like design. We heard in February that Apple plans to phase out the current MacBook Pro designs throughout 2012.

Backing the rumors is a report from HowToArena today that said its own sources in the “Far East Asian supply chain” confirmed a new “thinner 15 inch MacBook Pro” for release by the end of April. According to the source, the new notebooks will be “thicker than currently available MacBook Airs but thinner than MacBook Pros.” Not surprisingly, sources claim the new device will pack in Ivy Bridge Core i5 and Core i7 processors, which were recently delayed until as late as June.

This is not the first time we heard sources’ claiming a 15-inch MacBook Air-like notebook is the works. Digitimes reported twice since October (here and here) that parts for a 15-inch ultra-thin laptop were floating around suppliers. It is clear Apple is at least still testing a new 15-inch design of some sort, and some have mentioned a new 17-inch model as a possibility as well. However, most seem to agree at this point that Apple could keep a 17-inch MacBook Pro model around for professionals, while merging the Air and Pro models into one 15-inch offering for everyone else.

Veremos en queda queda, si adelgazamiento de los MB Pro o MB Air más grandes :unsure: