Jump to content

Recommended Posts

¿Estás seguro que es pfs? Primera noticia.

 

No tendría mucho -ningún- sentido en esta cámara. Las de cinta tenía su lógica por la grabación helicoidal, pero una salida hdmi ¿!?.

 

 

Por cierto, ¿Ya las están sirviendo?

En la C300 hablamos de HD-SDI, pero lo pongo en cuarentena, las cámaras que están usando para las presentaciones no son las comerciales así que pocas pruebas se han podido hacer a fondo (quien haya probado en serio la C300 que se pronuncie) :)

 

En teoría empezaban a llegar el 30 de enero así que ya tienen que estar (pregunta a tu distribuidor habitual) ;)

 

 

 

(si es PsF no es tan malo, las primeras informaciones que me habían llegado es que la señal por HD-SDI era en entrelazado) :blink:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

La cámara tiene una pinta de pelotas, ¿no?, ¿o sólo me lo parece a mí? ¡Qué ganas de conocer el precio! No sé quién se va comprar un C300 con estas alternativas, la verdad.

Te contesto aquí para no desviarnos de la D800

 

Está claro que por 13.000€ + IVA pocos "particulares" se van a comprar esta cámara pero hay que decir que toda la información que consigues a través de HD-SDI no la consigues a través de HDMI (y no me refiero a la señal de video que en eso no cambia)

 

· He visto imágenes grabadas con la C300 y no he visto ni rolling shutter ni moiré (y eran imágenes que con cualquier HDSLR lo veria seguro)

· Rango dinámico de 12 stops con la curva logaritmica, entre 9 y 10 stops con las otras curvas

· Sensor 4K (3840x2160) para tener 1920x1080 en el canal rojo, en el canal azul y 1920x1080 en el canal verde: mejores colores y menos aberraciones cromáticas

· Filtros ópticos ND (tres: creo que 2, 4 y 6)

· Entradas de sonido XLR

· Salida sin compresión 422 8bits 1080 PsF (el sensor "escanea" en progresivo y aunque grabe en entrelazado es fácil conseguir luego el progresivo sin perdida de calidad)

· Valores propios de una cámara de video configurables (Knee, pedestal de negros, ¿matriz de color? -> imagino que si)

· Ayudas para el enfoque (dos peaking configurables, un magnificador)

· Monitor de onda y vectorscopio

· Botones configurables con las distintas funciones

· Mejor ergonomía

· Versión con montura PL

· La versión con montura EF permitirá (parece que todavía no) alienar los ejes ópticos en ópticas con estabilizador de imagen (como en las Canon XF 105 y 305), algo muy interesante para s3d

· GenLock

· Codec MPEG-2 422 8bits 50Mb/s en cámara (comparado con el codec de las HDSLR es una mejora considerable)

Y más cosas que quizás se me olviden

 

Como cámara es mucho mejor que las HDSLR, quizás habría que compararla con la gama de cámaras ENG que se estaban usando para cine digital (las Varicam y demás cámaras con sensor 2/3" que no creo que se usen ya)

 

¿Venderían más C300 si costara 9000€ + IVA? :unsure:

 

 

En cuanto a cosas mejorables para la próxima versión de la C300:

· codec en cámara: un MPEG-2 Long GOP... yo prefiero un codec intraframe pero ahora mismo no hay muchas opciones salvo el ProRes o el DNxHD aunque tienen bitrates más altos

· salida sin compresión: 8bits y PsF... 10bits y progresivo ¡por favor! vale que los 8bits sean mejor que otros porque son 10bits en el sensor y pasan a 8bits, pero siguen siendo 8bits de profundidad de color (muy poco)

· precio

Link to post
Share on other sites

Antes de que se me olvide (otra vez), muy interesante artículo sobre el flujo de trabajo de la C300 con diferentes editores de video (Final Cut Pro 7, Avid Media Composer 6, Premiere CS5.5, Final Cut X): How to Import C300 Footage in Avid, FCP X and Premiere

 

With every new camera, comes many new questions about workflow. The term ‘workflow’ can be fairly broad, but today I am looking at importing C300 footage into various non-linear editing systems (NLE). The C300 uses the same workflow as the Canon XF series of cameras (which includes the XF305, XF300, XF105 and XF100), because it records in the same format. However, the tools for importing the footage have been updated by Canon. Below, I outline how to ingest footage onto a hard drive, and how to import into Avid Media Composer, Final Cut Pro 7, Premiere 5.5 and Final Cut Pro X. Keep reading for a brief how-to on each process.

Xfutility.jpg

 

En el caso de Final Cut X (a falta de actualización del plug-in de Canon) está el plug-in XfcpX que sirve para todas las Canon XF y la C300

Link to post
Share on other sites

Canon ha actualizado el XF Utility: Canon XF Plugin for Final Cut Pro X 2.0 update

 

 

Canon XF Plugin for Final Cut Pro X 2.0 is plug-in software for loading movie clips captured by compatible camcorders to Final Cut Pro X made by Apple Inc.

 

Drivers & Software

 

Details - Canon XF Plugin for Final Cut Pro X 2.0

ID : 0200192502 _ EN _ 1

 

Canon XF Plugin for Final Cut Pro X 2.0 is plug-in software for loading movie clips captured by compatible camcorders to Final Cut Pro X made by Apple Inc.

 

 

OS Mac OS X v10.7

 

 

File Name xpfm-2-0-0-4-8l.dmg.gz

 

 

File Version 2.0

 

 

File Size 3.38 MB

 

 

File Languages English |Spanish |German |French |Italian |Japanese |Russian |Chinese |

 

 

Post Date 02/14/2012

 

 

History

 

Canon XF Plugin for Final Cut Pro X 2.0 ;

 

- Final Cut Pro X is now supported.

 

 

Environment

 

1. Installation Requirements

The following software must be installed on the PC

- Final Cut Pro X 10.0.3

 

2. Supported OSes

Same as the support conditions of Final Cut Pro X

 

3. Compatible PCs

Same as the support conditions of Final Cut Pro X

CPU;

In addition to the support conditions of Final Cut Pro X, must be an Intel CPU

RAM;

Same as the support conditions of Final Cut Pro X

 

4. Hard Disk Space

Same as the support conditions of Final Cut Pro X

 

5. Display

Same as the support conditions of Final Cut Pro X

 

6. Supported Models

EOS C300 / EOS C300 PL / XF305 / XF300 / XF105 / XF100

 

 

Setup

 

1. Confirm that Final Cut Pro X 10.0.3 has been installed to the computer.

 

2. Download "xpfm-2-0-0-4-8l.dmg.gz" from the download page.

 

3. Double-click "xpfm-2-0-0-4-8l.dmg.gz". After decompressing the file, "xpfm-2-0-0-4-8l.dmg" will be created.

 

4. Double-click "xpfm-2-0-0-4-8l.dmg". The disk image "XPFM20" will be mounted.

 

5. Double-click the installer, "UpdateInstaller" in "XPFM20".

 

6. Follow the on-screen instructions to complete the installation.

 

 

Zip Type gz

 

 

A mi la web solo me carga con Firefox :unsure:

 

 

Con esta actualización ya no es necesario el plug-in Xfcpx

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Guia de "mejores prácticas" de Canon para la EOS C300: Canon EOS C300 Best Practices Guide

 

Canon has just posted a 14-page Guide “Common Steps to Prep the EOS C300 for Shooting.”

 

It’s a helpful companion to the C300 product manual, and a quick reference guide on location or on set. For example, when you can’t remember how to set Canon Log–here’s an excerpt:

 

The EOS C300 and C300PL can record video files using “Canon Log” Gamma. This intentionally reduces contrast, darkens exposure slightly, but significantly expands dynamic range and available detail in bright highlights and dark shadows. It is a setting that is intended to be used by camera operators who expect their files will be color graded during the editing process, using a LUT. A point of possible confusion about Canon Log is that it can be set two ways, in two different places on the camera:

 

• As option C8 within the Custom Pictures menu:

Press Custom Pictures button on left side of camera; select option C8 — CINEMA

 

• As part of the Cinema Locked setting:

MENU >Camera Setup >Cinema Locked

 

When option C8—CINEMA is selected, within Custom Pictures menu, many other aspects of picture quality can be further adjusted if the camera operator sees fit. Knee, Toe, master R,G,B, sharpness, skin detail, Black Gamma and more are among the possible choices.

 

When CINEMA LOCKED is selected from the Camera Set-up menu, it’s different — this setting is to literally lock-out any other Custom Picture controls, apply Canon Log to reduce contrast and increase dynamic range, and set the camera for high-end cinema recording. Any previous image settings that may have been in effect are ignored if Cinema Locked is applied.

 

CINEMA LOCKED is a very quick and effective way for high-end cine operators to pre-set the camera for most types of on-set recording, where color grading of files in post is anticipated.

CanonC300BestPractices.jpeg

 

Fuente

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Algunas pruebas de cámara de la Canon EOS C300: Canon C300 Scene Files from AbelCine

 

Just as we have done for other cameras in the past, we’ve put together several custom profiles for the C300. Many of the looks are the same as those found in the Sony F3 and other cameras that we support. The C300 has several great default looks that can always be used. However, our profiles attempt to match other popular cameras, or give you the best performance in a given situation. We put together seven different files for you to choose from, which are outlined below.

 

First, a couple of notes on the profiles. I found that the camera has a hard time with yellow colors, which tend to turn a bit green. This was hard to adjust with the matrix controls, so I added a color correction fix to each profile. Area A in the color corrector is set to fix this problem, but it can be disabled without having an effect on skin tones. Additionally I reduced the sharpness in each profile to remove any edge enhancement, feel free to increase it as desired.

 

You can download all the files here, or individually below. To load them all to the camera copy the private folder to an SD card, and then load that into the camera. If you are pulling individual files, copy the .CPF files to the Private->C_PICT Folder, and then load into the camera.

CanonC300SceneFiles.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Canon se ha currado un simulador de los menús de la EOS C300: EOS C300 Menu Simulator

 

c300-left-col-banner.png

The EOS C300 Menu Simulator is an interactive training tool to help you familiarize yourself with the camera's Custom Picture and Main Menus.

Navigate with a mouse, keyboard arrow keys, or even your fingers (on a touchscreen device) to control the Simulator and master the Cinema EOS menu system before you get to set.

Link to post
Share on other sites

Hoy la acabo de ver (que no tocar). Unos guiris grabando por la calle. He podido intercambiar 4 frases con el operador y cuando le he hablado de otras opciones, me ha dicho que para tele no valen esas otras opciones, especialmente el raw. Lo que més gracias me ha hecho es que iban 4 alemanotes y el último con una cámara tan "pequeña" colgando del hombro, desde luego que parecían 4 turistas grabando los edificios de Barcelona más que un equipo de tv.

Link to post
Share on other sites

Bueno, que yo sepa, la BMCam tambien graba en Proress y para tv, a falta de resolver lo de las baterias es igual o mejor que la Canon no? Bueno, es mejor, evitas tener que descargar y trabajas desde el disco, con lo que es mas rapido :)

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.